Wednesday, December 22, 2010

i am in stress !

stress stress and stress. what do you know about the stress ? is it dangerous to our body ? our emotions ? yeah. of course ! that's why lar im not giving my smile to everybody. sampaikan entah ler. sape sape yg lalu sebelah aku, memang perasan lar yang aku ni ta bagi senyuman yang ikhlas at dorang. sian sehh. padan muka. 

actually aku na story about my first day at hospital as the MSU's student nurse.start dari ane aku na cte ?
oke, time aku da sampai wad je, ha, wad perubatan and dermatologi tuk lelaki, amek ko. macam macam patient aku nmpak and ta penah na imagine lar. aku sampai je bersama org org kuat aku, kitorang dok termangu at situ. staf nurse wat ta tatau. yela bz kot. bz bercakap. haha. then, kitorang dengarla staf nurse pass report. CI aku sruh kitorang dengar ap yg dorang bebelkan tu, tapi jujurny, sepatah haram ta paham. laju sgt dorang cakap/ so, kami hanye mampu mendengarnye. then, tibe tibe sister dtg. dorang na kena tukar wad pulak. sebelumnye wad ni at bawah, so kena pindahkan ke atas. bayangkan, 30 org na kena hantar. haishh. larat ke ?

jeng jeng jeng.. da setel sumenye, badan da penat, tekak haus, perut berkeroncong, muke da berpeluh tapi ketiakku masih berbau wngi ag. haha. da da, so, bermula lar kerja aku yang sepatutnye aku wat tadi. amek blood pressure, temperature, pulse rate and respiration rate. kerja khas tuk student sem 1. adek adek ag en. masing masing bodoh ag. baru na menapak dalam industri ni. so, tunjuk ajarku sifu yee (: baru aku tau, betapa susahnya na bekerjasama ngn  real patient. sebelum ni, aku pakai patien olok olok je a.k.a patung yg ta bernyawa ta pun budak sekelas. haishh. susaa.. and gabra, terketar ketar tgn aku time na sumbat temomter to patient. haha. seyes pucat beb. kalah ngn patient tuh.

bile sekali, dua kali, tiga kali and beberapa kali, aku da expert sikit kot, oke la, daripada first time, menggigil badan. yg besnye, kena gelak ngn patient. sengal ! maluuu.. haha. tp, stress beb. berdiri, da tu na kena berlari dapatkan barang ngn patient, sume na terkejar kejar. na wat ap pun, kena laju lar. termasuk makan and minum. da bape ari da aku tade mood na makan. na makan jek, teringat tu. ishh. kurus aku nnti. adehh. tapi, pengalaman. hanya sape yg amk kos nursing ni jek betapa stressnye, betapa happynye keje ni. and rase dihargai. sume patient hormat kita tau, ta kire kire ni student ke ta. sweet sangat..

oke lar. kakiku da kejang, perlukan ogawa. so, nite lar ye. love you.. :))

p / s : kena puji ngan salah sorang patient td. smilee :)) and tade pic na upload. malass.

No comments:

Post a Comment