Saturday, December 18, 2010

my first time and about myself

hi. actualy it was my first time i main blog ni. selalu gak tgok org wat blog, bace blog org, and at last, aku wat gak tuk aku ni. haha. whateva lar. hm, org kate blog ni tmpat luahkan perasaan msing msing, tapi entah la, aku try gak lar. sume na aku try ek, pelik. tpi, seyes, genti korang cakap aku da lapok sgt. benda ni da common, tapi bagi aku still new ag. haha. agak kesengalan disini :)

oke. sebelum tu, aku na perkenalkan diri aku dulu. haha. oke,. aku SAIDATUL AMIRA BINTI ABDUL KHAPEZ. seorang yang agak agak kasar, tap hati lembut beb. haha. yeke ? orang yang baru first kenal, dorang akan cakap aku ni sombong, bongkak, pemilih and mcm mcm lar yg negatif tu. tp, aku ta kisah lar. biasala, lom kenal lom tau. and lom try lom tau. ahaks :0 aku dilahirkan pada 2 Jun 1991. orang gemini. setau aku lar, ade 2 karakter en. satu jhat, satu baik. ha, oke lar tu kot. haha. mmg balance abes. oke, aku ni asalnye johor. tapi slalu gak lar pindah randah ni. tp, bnyak bnyak tempat lar, JOHOR BAHRU lar yg ter'gerek' sekali.  LOVE JB meh. korang ? ade ke ? haha.

hmm, tggal 2 mnngu ag ni na msuk alam 20 tahun ni. haissh, mkin tua seh. adoyai. tp, cam bes gak. bole decide sendiri maa. ta perlu kata apa apa apa, senyumm. haha. so, insyaAllah lar, aku, diya, and isma na celebrate kami 20 thun on 1.1.2011 nnti. harap harap meriah. amin. wat simple sudaa. asalkan kami bahagia. eceng. haha. 


oh. aku ? oke, aku ni en anak pertama dlm 6 adek beradek. ramai. tp, meriahh. coz adek beradek aku ni, dalam tekak ade mikrofon. kalo bkak mulut je, huh, speaker 100 % beb. kuatt.. jiran aku da penat mengomen sruh perlahankan suara, tapi na wat cmne en, da diperlahankan, pun still 70 %. hehe. termasuk lar aku. tapi aku oke ga kot. ye jek. perasann.

kehidupan aku ni ade susa, ade senang, tapi bahagia. ni lar yg dinamakan life. banyak rintangan yang harus aku tempuhi. cehh. ayat ta bole belah. tp, btul pe. an ? mama aku cakap, sabar je kak. kalo kite susa, namamye Allah sayangkan kite. bile kite jadi tabah, sabar, otomatik dapat pahala. ha, an da senang. ta perlu an susa susa ag.

oh, korang mesti  na tau en aku study ane sekarang ? haha. ta tanye pun. tape tape, meh aku jawabkan. hee. oke, tahun lepas, aku study at KPTMKL. amek kos accounting. tapi, tade rezeki aku at situ, so aku quit. yela, otak aku ni bukan otak yg jenis math pnye. ta suke ngan nom nom ni dari kecik ag. ntah ler. ta suke. bile tgok je, msti na muntah. tapi, ta termsuk ngn no hp tau. tu lain kes. haks. getek sudaa. actually. my passion na amek bidang yang more to communication, ta pun journalism ke. alahai, besnye kalo dpt sume tu. tp, tu lar, parents ta kasi en. dorang ta support, haish, geramm jek. da 2 peluang da aku kene folow cakp dorang. tapee.. sbar je la ek. msti doarnag ade sebab pnye ta kasi tu. and at last, dorang suruh aku amek kos nursing at MSU tu. adoii.. seyes ta penah aku na anek kos ni aleh aleh terjoin lak. hampeh. ta minat tapi tu lar, stdy. tp, last last, minat na jd nurse tu da ade. sifat na tolong orn pn da ade. oh, baru aku tau rase btpa mulianye jadi  nurse ni. evev as a nurse stdent, dorang still bagi respect to me. caya lar. opss, style lar. hahah.

ishh, baru aku tau rasa penatnye aku na menaip ni.. terkedek kedek. oke lar. nanti papehal aku post ag er. nite sume love you.

p/s : sory bahasa "aku" tu nmpak kasar. tp, tu  mmg diri aku actualy. so, smilee bebeh :))







1 comment:

  1. ah ko mmg mulut bising pun....
    tp x pe...
    meriah ckit...
    hahahahaha

    ReplyDelete